25 of Me

This post is tagged by my friend in Facebook (M’ami), but I continued it in my blog.I tagged  people in my blog  and 25 people in facebook. And long time ago my friend Edo also tagged me in his blog but only 10 habits (I continued it with 25 things about me ya do..is it ok?)

Rules: Once you’ve been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you.

If I tagged you, it’s because I want to know more about you. (To do this, go to “notes” under tabs on your profile page, paste these instructions in the body of the note, type your 25 random things, tag 25 people, then click publish.) ====================================================

  1. Actually I rather lazy to write something like this..because I need more than 2 hours to think it!
  2. I wanna have 5 children hopefully..:) Yes, I can!hehe..
  3. I like boy when I was 4 years old!!and the first lucky boy I like is my neighbour (I forgot his name ) and the reason I like him only because He could cut his fingernail by him self that I can’t!
  4. I got my own money when I was in second great in elementary school, I sold my origami with price 25 rupiahs, hahaha…
  5. I only have one younger sister and we are very different, I resemble with my father and my sister resemble witm my mom..
  6. I try to speak more softly now..  Suggestion from my boyfriend and my lecturer, haha…
  7. Very love watching orchestra concert.. Wanna join with me??
  8. One of my dreams is to be member of Twilite Orchestra, I think I would get it in my 40!Yes I will…
  9. My favorite games when I was child is puzzle, I used to randomly again my puzzle when I finished it.
  10. When I got ranking in my class my parents used to invite me eating in KFC… 🙂
  11. I have “big” Family from my mother.. I mean all my mother’s family are fat, but inversely my father’s family.
  12. Hmm..”Titi Kamal..May I take some pictures of Christian Sugiono??Please…”
  13. I used Vidya as my nickname only when I started in university.. All my kindergarden until senior high school’s friends also my realtives call me “Mba’ya!”. It all because me and my sister together in kindergarten and my sister called me like that then continued until senior high school.
  14. Except Reindra and Pradana two my elementary school’s friends. They called me Vidya from the first time we got to know each other until now!
  15. I always dressed as like as a twin with my sister (when I was child) but different face, haha..
  16. I don’t like having relationship with “brondong”.
  17. My blog is camyeye.wordpress.com, but surely next month I’ll move my blog in .web.id, but I don’t have any idea for my new blog.. vidya.we.id or missvidya.web.id?? help me to choose..
  18. Both me and my boyfriend don’t like animal!Do not disturb us!!
  19. I can’t stand when reading Goosebump, it’s to tighten for me.. I never finished to reading it!
  20. First movie I watched in the theater is Titanic with my family (mom, dad, sister) and my servant who had just can read finally!
  21. Promised to myself that I can get a scholarship studying abroad one day!
  22. Rahmanita from Ar-Rahman (great charitable), Vidya from Sansekerta language means knowledge and Sari means “inti” in bahasa.
  23. I can’t stand if I have to spend a penny when I have too much laughed.. Sometimes I made water it. I must stop this bad habit!
  24. Help me to success “Sekotak Susu untuk Anak Jalanan” movement…:) Let’s do something for our nation!
  25. I give you a secret! If a boy want to conquer me just giving me a chocolate (not flower!!doesn’t mean anything for me) and make laugh all the time.. I’ll be fallin’ love with u!!HAHAHA…

Finally I finished my 25 things, what about yours??? I wanna read 25 things about Tommy, Leo, Putcar, Leni, Gita, K’Erna, Gugum, K’didit, Lia, Mae.

Advertisements

Mari Memberi Susu

Sesuai dengan tulisan teman-temanku aruna dan mae sebelumnya, saya hanya kembali mengingatkan kepada public semua tentang gerakan “Sekotak Susu Untuk Anak Jalanan”. Gerakan ini memang inspirasi kami ber4 gw, aruna, mae dan fanny. Sebuah gerakan memberi sekotak kepada para pengamen, peminta-minta dan anak kecil jalanan. Semampu kami untuk mensosialisasikan gerakan ini kepada public untuk mulai ingat untuk selalu menyiapkan sekotak susu di dalam tas kita.

Hmm.. sebenarnya tidak harus susu boleh berupa kue, makanan atau yang lain yang penting bukan uang!! Karena uang hanyalah menjerumuskan mereka! Uang dapat mereka gunakan untuk membeli rokok, membeli narkoba, dipalakin, dsb. Jadi kami berpikir untuk memberi sesuatu yang lebih berguna selain uang, pertamanya kami berpikir untuk memberi buku-buku tapi mungkin agak ribet membawanya dan mungkin agak mahal klo kita harus membawanya setiap kita pergi. Terpikirlah untuk memberi sekotak susu selain menyehatkan mereka dan dapat langsung meminumnya, susu kotak juga gak ribet untuk di bawa-bawa kemana-mana. Sebenarnya target pemberian susu tidak hanya untuk anak jalanan tetapi untuk para peminta-minta kakek/nenek yang sudah tua juga bisa.

Mungkin hanya sedikit yang saya dan teman saya bisa lakukan untuk negara ini tetapi dari tindakan kecil ini, mudah2an kami dapat merubah negeri kami menjadi lebih baik lagi. Ayo mari memberi susu!

Nih..selengakapnya di sini “Sekotak Susu untuk Anak Jalanan”

Tell me what are on your 20 something..

Hmm.. actually my birthday has passed away (a month ago), but I just have time to post it in my blog. Hehe.. On my birthday my friend Aruna was giving a book (a novel exactly), because she knew about my wish to bought a novel (when we went to a book store someday) but nothing interested me. A novel titled “Being 20 Something Is Hard” is on my hand now and  I think all you guys can guess what story its about.

Covernya nih...

Covernya nih...

The story is narratively filled with usuall problems in our 20 something like education, love, job, married, dishonest, abroad, family,etc. This novel is open my mind and capture of what we as a girl-not yet a woman in 20 something. The conflict is designed like what we would be faced in our 20 then we called it the quarter-life-crisis. And I think it’s not only for a girl- not yet a woman like me but also for a man who would faced a judgment to married or carrier.

In 20 something many people dreams about a perfect life, lovely job, happy family, perfect relationship and happen to me too. My 20 something is started with all my big dreams, ambisiously, live happily with a perfect job as I want but actually the case is not usually ideal and perfect even hurted. And now happen to me is a confusion where must I have a job, in a big city or comeback to my hometown. Any idea?

I don’t know what happen next actually.. but from this book I believe everything that would happen to me whether like what I dream or it would be very hard for me I just believe to the God. Thanks to Him that makes our jurney life so very colorfull with all problems and conflicts in our life to make us more mature and get the wisdom from them.

So I suggest you to read this book to know the reality about some problems or conflicts that you would be faced in your 20 something. Happy reading and have a nice 20 something…

Tell me what are on your 20 something..

Thanx to aruna… 🙂


Akhirnya dapet juga…

Dari 2 minggu yang lalu gw ngidam duren… Gara-gara di kotaku Pontianak lagi musim duren, tapi sayangnya gw lagi di Bandung, di sini kan susah cari duren… Setiap orang yang gw tanya di mana beli duren pasti jawabannya:

“Beli aja di superamarket, kan banyak tuh durian Bangkok ato durian montong..”

“Yah… masalahnya gw pegennya duren local alias duren yang beli di pinggir jalan trus kita langsung belah dan makan disitu juga…” jawab gw!

Hari pertama pencarian gw gagal! Gw dah ngitarin Bandung nyari orang yang jualan duren di pinggir jalan, tetapi gak ada satu pun penjual yang terlihat, waktu itu gw malem2 sih nyarinya. Kata temen gw ada di Riau deket Lab Pramita tapi gak ada juga, lanjut ke Dago soalnya waktu itu gw pernah liat ada yang jual duren di mobil pickup gitu di Dago atas, eh gak ada juga… Di jalan pulang gw nyusurin pasar Kosambi-Burangrang –Samsat tetep gak ada juga… Dalam hati gw “Blom rejeki gw kali ya hari ini..”

Beberapa hari kemudian gw cari lagi tapi kali ini sore maksudnya biar klo gak dapet ya udah lah gw makan es duren ajalah, yang penting kesampaian makan duren. Keliling-keliling gak ada juga, ya udahlah makan es duren aja dan akhirnya mobil pickup yang dulu gw liat jualan duren di Dago ada!!! Hore!! Pesta duren kita… Tanpa pikir panjang lagi kita langsung parkit motor di situ dan emang disediain bangku untuk duduk dan makan di situ..

Ni dy penjualnya..

Setelah tanya harga dan tawar menawar akhirnya kita setuju untuk membeli duren tersebut…(lumayan mahal sih). Dan katanya duren dari Bengkulu.

Wew yang kanan mpe juling makannya..

ki-ka: Riyandi, Broto, gw, Arji

Jangan ditanya lagi berapa kecepatan kita makan duren, semuanya cepet-cepet makan biar banyak dapat durennya. Apalagi si Riyandi si jomblo yang lagi kasmaran gak jelas, jenggotnya sampe belepotan. Broto, jomblo yang tengah deket sama Riyandi (loh??) juga gak kalah makannya mpe muncrat2…(piss bro..). Dan yang paling cantik makannya tetep gw. Akhirnya kita menghabiskan 3 buah durian, sedikit sih… ya mau gimana mahal euy.. 3 duren 80 ribu!! Tapi memang enak banget dan kita nyobain dulu durennya enak ato gak baru deh kita makan.

Ajib bener… kata Fauzi Baadillah…

Gunung Gede…Was It You???

Mungkin dah telat gw nge-posting-in ini ..tapi gak papalah..

Sabtu,31 Mei -2 Juni kemaren gw bersama teman2 gw berangkat untuk menaklukkan ketinggian Gunung Gede di Bogor. Dan ternyata termasuk salah satu Taman Nasional yang sangat dilindungi yaitu Taman Nasional Gede Pangrango (TNGGP).

Untuk cerita lebih lengkapnya teman2 gw udah nyeritainnya di sini:

· Semangat Baru!!! by Bayu

· Puncak Gede 2 Juni 2008 bay K’dadang

· Ekspedisi Gunung Gede by Aruna

· Conquering Mt.Gede by Edo

· Puncak Gede by K’Riyandi

Karena dah terlalu banyak dan pastinya ceritanya sama (ya iyalah…). Gw berharap.. semoga setelah melihat keindahan ciptaan Allah.. Pikiran gw kembali jernih (pastinya untuk menghadapi UAS dan mengerjakan TA gw!!!), makin cinta dan takut sama Allah, dan semakin tambah bersyukur…AMIN…

Soalnya dah hampir sebulan gw meninggalkan TA gw, gak gw buka-buka lagi… karena gak mood banget.. (duh, kenapa gw gini y???). Makanya gw memutuskan untuk mengikuti perjalanan ini.

Btw, ada yang mo nyusul ke puncak Gede???Seru banget loh…! Ummm…Capek??? Pastinya!!!

Sunset

Look!!!